ایتالیا: ونیز

پروازمون از فرودگاه "هان" فرانکفورت به فرودگاه" ترویزو "نزدیک ونیز بود . این پروازهای ارزون رایان ایر و ایزی جت معمولا از فرودگاههای اصلی شهر پرواز نداشتن و پروازشون از فرودگاههای کوچیکتر اطراف شهرها انجام می شد . پرواز ونیز واسه فرودگاه ترویزو بود که یه شهر خیلی نزدیک به ونیز بود ...ما شب حدودا ساعت ۱۱ رسیدیم فرودگاه ترویزو .... ما فکر کردیم شاید اون موقع شب نتونیم بریم ونیز واسه همین هتل اون شب رو همون جا توی ترویزو رزرو کردیم ولی دیدیم که همون موقع هم واسه ونیز اتوبوس داشت و می شد بریم ولی خوب واسه مرکز شهر یا جاهای دیگه اتوبوس نبود و مجبور شدیم با تاکسی بریم هتل ...هتل ‌ترویزو از این هتل های B&B بود که در واقع بیشتر شبیه یه خونه  دو طبقه  بود با چند تا اتاق و یه آشپزخونه و سرویس بهداشتی مشترک !! اولین بار بود که هتل این مدلی رو تجربه می کردیم و راستش من دلم می خواست مثل همیشه یه هتل معمولی باشه با رسپشن و یه عالمه اتاق !! اولش یکم برام عجیب بود ولی خوب بعد دیدم دو تا خانم خیلی مهربون مسئول اونجا بودن و کلی امکانات با حال توی آشپزخونه و سرویس هاش بود ...کم کم خوشم اومد ...شب رو اونجا موندیم و فردا صبح زود با راهنمایی همون خانمها با اتوبوس رفتیم به ایستگاه قطار و از اونجا با قطار رفتیم ونیز ...یه چیزی که در مورد ایتالیایی ها شنیده بودیم و واقعا درست بود این بود که خیلی مهربون ان و دوست دارن بهت کمک کنن ولی خوب اصلا انگلیسی بلد نیستن !! حتی جوون هاشون هم خیلی بلد نبودن برامون یکم عجیب بود !!

توی مسیر همسر جان که قبلا یه بار ونیز رفته بود برام تعریف کرد که ورودی ونیز اینجوریه که قطار از روی  یه پل نسبتا طولانی رد میشه و وارد ایستگاه اصلی ونیز میشه ...منم حسابی ذوق داشتم که این ونیز ...رویایی ترین شهر دنیا...رو ببینم

موقعی که میخواستیم از ایستگاه خارج بشیم آنچنااااااان بارون شدیدی می بارید که من تا به حال ندیده بودم !! عجب شانسی بود خصوصا اینکه ما فقط یه روز رو واسه ونیز وقت داشتیم و فردا صبح واسه رم  پرواز داشتیم !! خلاصه به هر سختی بود زیر اون بارون و بارو بندیل و چمدون و جتر هتل رو پیدا کردیم ...البته توی راه اتفاقی با یه آقای ایرانی که ساکن ونیز بود آشنا شدیم و کلی بهمون کمک کرد ....

هتل ونیز گرون ترین هتل این سفرمون بود و انتظار داشتیم که خیلی شیک و مدرن باشه ولی خوب یه ساختمون کوچیک قشنگ  با دکوراسیون کاملا سنتی و خاص ونیز بود  ....البته این سنتی بودنش یکم کار رو سخت کرده بود چون آسانسور نداشت و پله های پیچ پیچی زیاد داشت !! ولی خوب قشنگ بود

خلاصه که هر چی توی هتل منتظر شدیم که بارون قطع بشه فایده نداشت و مجبور شدیم چتر رو برداریم و بریم ....ونیز از اون شهرهایی که نمیدونم چجوری باید ازش تعریف کنم چون جای دیدنی خاصی مثلا مثل برج ایفل نداره که که ازش تعریف کنم ...همه شهر دیدنی و قشنگه ...همینکه می بینی در خونه ها توی آب باز میشه و آمبولانس و ماشین!! پلیس و DHL و ....همه چیز به جای ماشین قایقه خیلی جالبه !!

دقیقا یه شهر قدیمی پر از کوچه و پس کوجه پهن و باریک پر از آب !!! البته کلی پل و ها کلیسا های معروف داره که اگه با این اتوبوس های دریایی بری می تونی همشو ببینی ...سیستمش هم مثل اتوبوس های Hop-on Hop-Off بود که هر ایستگاهی میخواستی پیاده می شدی و دوباره سوار می شدی ....

ونیز پر بود از مغازه های کوچیک پر از خرده ریزه های گرون !! انواع و اقسام ماسک های معروف ونیزی و شیشه کاری های رنگ و وارنگ و ...که نمی شد ازش بگذری و تماشا نکنی . توی ونیز بعصی از توریست ها سوار قایق های معروف ونیز به اسم گونداله می شدن که تقریبا خیلی هم گرون بود و تا جایی که من می دیدم بیشتر عرب های پولدار سوار شده بودن !!

ونیز از اون شهرهایی بود که انگار تعطیلی نداشت و تا آخر شب هم اکثر مغازه ها باز بودن و صدای موسیقی از کافه های مختلف میومد ما از همه فرصتمون استفاده کردیم و تا اواخر شب توی اون خیابون های قشنگ و دیدنی قدم زدیم و لدت بردیم

صبح زود فردا از از فرودگاه مارکوپولو ونیز واسه رم بلیط داشتیم که خوشبختانه به ایستگاه اتوبوسهای فرودگاه نزدیک بودیم و خیلی راحت رفتیم فرودگاه ....

sohrab یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 05:21 ب.ظ

به نظرمن هر توریستس قبل از مسافرت به هر شهر و یا کشور ی که این همه واسش هزینه میکنه باید مطالعه کنه سابقه تاریخی این مردم نژادشون . کسب و کارو اقتصاد . دین جاهای دیدنی آثار باستانی نوع معماری میراث گذشته گان . وسعت شهر .