آلمان : کلن

روز سوم که فرانکفورت بودیم خیلی اتفاقی تصمیم گرفتیم بریم کلن ! این از سورپرایزهای سفرمون بود چون توی برنامه نبود ! فکر کردیم واسه دیدن فرانکفورت سه روز کافیه و این شد که تصمیم گرفتیم بریم کلن ...توی ایستگاه مرکزی مثل خیلی از شهرهای اروپایی هم متروهای داخل شهری بودن هم قطارهای بین شهری واسه شهرهای مختلف اروپا ...البته این خط ها معمولا توی طبقات مختلف بودن ....برای کلن هم قطارهای مختلفی وجود داشت که اونجور که ما فهمیدیم ارزون ترینش قطار لوکال  بود که باید چند خط رو توی شهرهای مختلف عوض می کردی ...یعنی روی بلیط ساعت حرکت رسیدن به ایستگاه شهر بعدی نوشته شده بود و باید اونجا پیاده میشدی می رفتی توی یه خط دیگه و با یه قطار دیگه می رفتی به شهر بعدی !! خلاصه بعد از سه -چهار بار سوار و پیاده شدن توی ایستگاه شهرهای مختلف رسیدیم به ایستگاه مرکزی کلن !! تجربه خیلی باحالی بود خصوصا اینکه خیلی هم کم هزینه شد ولی خوب یکم استرس هم داشتیم که به موقع خط رو پیدا کنیم و سریع سوار شیم و ...  کلیسای جامع کلن  دقیقا جلوی ایستگاه مرکزی کلن بود و قتی از ایستگاه خارج می شدی واقعا خودنمایی می کرد ....بلیط برگشت ما واسه فرانکفورت ساعت ۸ شب بود و خیلی وقت نداشتیم که زیاد کلن رو ببینیم ....یکم توی خیابون های اطراف ایستگاه مرکزی چرخیدیم و بعد رفتیم سراغ رود راین و حسابی یاد فیلم از کرحه تا راین افتادیم .... قایق سوار شدیم و یکم توی قسمت های مختلف راین چرخیدیم ... یه روز واسه کلن خیلی کم بود ولی خوب خوشحال بودیم که یه روزه هم که شده کلن رو دیدیم....یه چیزی که در مورد آلمانی ها باید همون ابتدا می گفتم و یادم رفت این بود که واقعااااا مردم مهربونی بودن یعنی از هر کس کوچیکترین سوالی می پرسیدی کاملا با حوصله برات توضیح می داد ....موقعی که می خواستیم از کلن برگردیم  دو-سه شهر اول رو به موقع پیاده شدیم و قطار بعدی رو سوار شدیم و مشکلی نبود و لی توی یکی از شهرها  (کوبلنز )که رسیدیم اشتباهی یه ایستگاه زودتر پیاده شدیم  و مجبور شدیم با قطار بعدی بریم به ایستگاهی که باید پیاده می شدیم ولی  از اونجایی که نظم اونجا بیداد میکرد و قطار مورد نظر به موقع حرکت کرده بود و ما جا مونده بودیم !! خلاصه رفتیم قسمت بلیط فروشی و گفتیم که جا موندیم ساعت ۱۰ شب بود و شانس آوردیم که یه قطار دیگه به سمت فرانکفورت می رفت البته این قطار سریع السیر بود قیمتش خیلی گرون تر از قطار ما بود ولی خوب خیلی خوب برخورد کردن و  ما رو با همون قطار فرستادن فرانکفورت ....اینجوری شد که ما زود تر اون چیزی که باید رسیدیم فرانکفورت !! 

فردا صبحش رو دوباره توی خیابون سیل یا تسیل و فروشگاهها چرخیدیم و عصر هم که با  اتوبوس های شاتل  فرودگاه هان رفتیم فرودگاه  که بریم ونیز ..... 

پروازمون با رایان ایر بود که گفتم به نسبت بقیه پروازهای اروپایی خیلی ارزون تر بود ولی خوب محدودیت بار داشتی و باید موقع رزرو بلیط واسه بار هم پول می دادی و اگر موقع پرواز بارت بیشتر از اون حد می شد حسابیییی جریمه می شدی !! خلاصه توی فرودگاه همه رو میدیدی که در حال وزن کردن چمدون ها و جابه جا کردن بارهاشون هستند !!! چمدون های کابین سایز رو هم با یه باکس نمونه اندازه میگرفتن که از یه حد مشخصی بزرگتر نباشه !! توی پرواز هم واسه همه چیز باید پول می دادی حتی واسه دستشویی !! پذیرایی هم که بماند ....جالب بود که از دم در تا اون انتها هم صندلی چیده بودن که تعداد بیشتری رو جا بدن !! ولی با همه ایناااااااا بازم ارزش داشت چون خیلی ارزون تر بود :)

نظرات 2 + ارسال نظر
ehsan دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:41 ب.ظ

خیلی خاطره قشنگی بود

دریا دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 ق.ظ http://eastsea.blogfa.com

سلام نازنینم با اجازه لینک به شما دادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد