سفر اروپا : آلمان : فرانکفورت

این سفر یکی از سفرهایی بود که قبل از رفتن نیاز به  ساعت ها سرچ و برنامه ریزی داشت . البته اگه بخواین با تور برین خوب خیلی کارتون راحت میشه و تور خیلی از هماهنگی ها رو به عهده می گیره ولی خوب ما قصد داشتیم خودمون بریم و مثل دفعه قبل روز ها سایت های مختلف مربوط به هتل ها و ایرلاین ها و مسیرها و جاهای دیدنی رو سرچ کردیم ...

معمولا سرچ و رزرو هتل ها و پروازها به عهده همسر جان بود سرچ جاهای دیدنی  و مسیرها و ... به عهده من بود ....

این سفر نسبت به دفعه قبل مه فقط پاریس و آمستردام بود ، خیلی پربار تر شد....

مسیر کلی سفر اینجوری بود

تهران...فرانکفورت... با ایران ایر که تو اون موقع ارزون ترین پرواز رو داشت

فرانکفورت .......کلن... با قطار های چند مسیری که خیلی ارزون تر از قطارهای معمولی شد

فرانکفورت...ونیز.... با رایان ایر

ونیر .....رم با ایزی جت

رم....گوتنبرگ..... رایان ایر

گوتنبرگ .....کپنهاگ....با اتوبوس

گوتنبرگ....استکهلم.....نروژین ایرلاین

استکهلم ....تهران....ایران ایر

راستش توی برنامه ریزی این مسیر ها قیمت هتل ها و پروازها خیلی تاثیر داشتند ....دو تا ایرلاین خیلی ارزون رایان ایر و ایزی جت و قیمت های خیلی خوبشون باعث شدن که ما بتونیم شهرهای مختلف رو ببینیم.

فرانکفورت

پرواز تهران  تا فرانکفورت فکر حدودا پنج ساعت طول کشید تقریبا ساعت ۱ ظهر رسیدیم فرودگاه فرانکفورت که خیلیییی بزرگتر از اون چیزی بود که فکر می کردیم ولی خوب تابلوهای راهنمای خیلی خوبی داشت و خیلی راحت میشد مسیرت رو پیدا کنی ...دقیقا زیر فرودگاه ایستگاه مترو وجود داشت که خیلی راحت می شد به مرکز شهر برسی . فرانکفورت دو خط مترو (S-Bahn) وU-Bahn) داره که هر کدوم محدوده های مختلفی رو پوشش می دن ولی انقدر تابلوهای راهنما خوب و دقیق هستند که خیلی راحت مسیرها رو پیدا میکنین ....ما با مترو به ایستگاه مرکز فرانکفورت (هاپت‌بان‌هوف Hauptbahnhof) رسیدیم ...هتل ما نزدیک ایستگاه مرکزی بود و پیاده دو-سه دقیقه بیشتر راه نبود . یه اتفاق خیلی جالب که واسه ما افتاد این بود که موقعی که هتل رو پیدا کردیم و دم در بودیم دیدیم که چند نفر دارن فارسی صحبت می کنن و خلاصه رفتیم تو و متوجه شدیم که صاحب هتل و چند تا از کارکناش ایرانی بودن ...کلی خوشجال شدیم ...هتل پانسیون آلفا رو توی booking.com پیدا کرده بودیم قیمتش خیلی خوب بود و جاش هم عالییییییییی بود واسه اینکه هم به ایستگاه مرکزی نزدیک بود هم به ایستگاه اتوبوس های فرودگاه هان که ما واسه ونیز بلیط داشتیم ...خلاصه همه این عوامل باعث شده بود اینجا رو رزرو کنیم . هتل کوجیک و تمیزی بود صبحانه اش هم انصافا خوب بود .

خوب حالا از گردش روز اول توی فرانکفورت .....

فرانکفورت یه شهر خیلی تمیز و منظم و مدرن بود ....اولین چیزی که به چشم میومد مثل خیلی از جاهای اروپا ، نظم بود مترو ها و اتوبوس ها سر ساعت حرکت می کردن واقعا سر ساعت !!

همه عابر پیاده ها دوچرخه سوارها و .... پشت چراغ قرمز ها منتظر می موندن !! خنده داره که اینا واسه ما انقدر جالبه در حالی که واسه اونا یه مساله کاملا عادیه !!

روز اول رو پیاده رفتیم سمت ایستگاه هاپت واخه و Main Tower ....فرانکفورت پر از برج های بلند و قشنگ بود که این مین تاور رو می شد بلیط بگیری و بری از بالا کل شهر رو ببینی ....از بالا خیلی  منظره قشنگ و عالی بود . رود ماین از وسط شهر رد می شد و دو طرفش پر از پارکهای سرسبز و قشنگ بود . اون روز رو توی خیابون های اطراف هتل و هاپت واخه و ررود ماین پیاده روی کردیم و حسابی از زیبایی شهر لذت بردیم .

روز دوم رو رفتیم سمت منطقه رومربرگ که قسمت قدیمی شهر محسوب می شد و ساختمون های قدیمی و کلیسای دام و ....از دیدنی های اونجا محسوب میشدن البته خانه گوته هم تقریبا توی همون منطقه بود . از روی یه نقشه توریستی خیلی راحت می شد همه جاهای دیدنی یه منطقه رو پیدا کنی .  اون روز کلی توی رومربرگ چرخیدیم و کلی عکس های قشنگ انداختیم . روی رود ماین یه عالمه پل های قدیمی و جدید دیدنی هست ...اینجا هم مثل پاریس یه عالمه قفل های کوجیک رنگی به شکل قلب و ...با اسم های مختلف به نرده های پل وصل کرده بودن ظاهرا توی همه شهر های اروپا مرسومه جون توی کلن هم بود .... بعد از اون باز هم پیاده اومدیم سمت هاپت واخه و خیابون سیل ...یکی از معروف ترین خیابون های فرانکفورته که مثل شانزه لیزه پاریس می مونه پر از مرکز خریده و مردم واسه قدم زدن میان اونجا .... فروشگاه (C&A و H&M ) هم داره که سعی کنین از دست ندین و حسابی خرید کنین .

بعد از اونجا رفتیم سمت بانک مرکزی اروپا و با نماد زرد و آبی رنگ  یورو کلی عکس انداختیم !! گفتیم خوب اینهمه یورو خرج می کنیم خوب حداقل دو سه تا عکس هم باش بگیریم دیگه :)

توی فرانکفورت مک دونالد و کی اف سی خیلی زیاد بود قیمت ها هم نسبتا خوب بود ..... قیمت بلیط های مترو ها 1.5 یورو واسه بلیط تک سفره بود ولی خوب خیلی جاها رو می شد پیاده رفت و خیلی نیاز به استفاده از مترو نبود .